نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس، با اشاره به وضعیت تورم حاکم بر کشور ،گفت: رکود تورمی ضایعه جبران‌ناپذیری برای کشور است.

  ضایعه جبران ناپذیر رکود تورمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود که صبح امروز (سه‌شنبه، 2 شهریور) انجام شد خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: در دوران حساسی قرار گرفته‌ایم، این دوران مصادف است با دوران پسابرجام و همچنین بحث امنیت در عرصه منطقه‌ای و بین المللی که این موارد همزمان با شروع به کار مجلس دهم است.

وی افزود: در این دوران ما شاهد ادامه دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، بدعهدی آمریکای مستکبر و همچنین تحرکات شبکه‌ای و جریانات ضدانقلاب علیه جمهوری اسلامی هستیم.

نماینده ماکو و چالدران در مجلس به راهکارهای مقابله با این مسائل اشاره کرد و گفت: عدم عدول از اصول مبانی انقلاب اسلامی، پیروی از توصیه‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری، تقویت بین قوا در عرصه‌های مختلف و رعایت انصاف در نقدها،  از جمله این راهکارهاست.

شریف‌پور با طرح این سؤال که 5 برنامه توسعه قبلی اجرا شده، کشور را به کجا رسانده است، تصریح کرد: آیا این برنامه‌ها متوازن و متعادل بوده است؟ آیا خروجی آنها جز بی‌عدالتی بین استانها ثمره دیگری داشته‌ است؟

وی خطاب به سازمان برنامه بودجه نیز گفت: پیشنهاد می‌شود این سازمان  آخرین وضعیت مناطق را در بخشهای مختلف با توجه به میزان اشتغال و بیکاری و همچنین میزان درآمد سرانه ضمیمه لایحه کرده تا مجلس  بتواند تصمیم درست و منطقی در این رابطه با برنامه ششم اتخاذ کند.

نماینده ماکو و چالدران در پایان به وضعیت رکود در کشور اشاره کرد و گفت: علمای اقتصاد بر این باور هستند که اگر کنترل تورم توام با رونق اقتصادی باشد باعث پویایی اقتصاد می‌شود و اگر کنترل تورم منجر به رکود، آن هم از نوع رکود مطلق باشد ضایعه‌ای بس جبران ناپذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.